Życie jest pełne emocji – tych przyjemnych i pożądanych, tych trudnych i niechcianych. Doświadczamy ich na każdym kroku, szczególnie wtedy, kiedy dzieje się coś ważnego. Ale… czy na pewno wiemy, czym tak naprawdę są, jak można je rozumieć i nimi kierować? Podczas warsztatu zastanowimy się, w jaki sposób i jakimi codziennymi działaniami możemy pomagać innym radzić sobie z emocjami, aby nierozpoznane, nieujawnione lub nadmiernie skumulowane nie zaczęły szkodzić.
Cel:
Głównym celem szkolenia jest zwiększenie wiedzy pracowników placówek oświatowych i opiekunów nt. trudności emocjonalnych i psychicznych, jakich mogą doświadczać dzieci i młodzież, a także podniesienie ich kompetencji i umiejętności w reagowaniu na zauważone problemy.
Ramowy program:
- Wpływ zdalnego nauczania i izolacji społecznej na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży – wnioski z badań.
- Od depresji do autodestrukcji – charakterystyka, rozpowszechnienie i rozpoznawanie stanów depresyjno-lekowych, samouszkodzeń i zachowań samobójczych.
- Pierwsza pomoc emocjonalna – dostrzeganie trudności wśród zmian w zachowaniu uczniów, nawiązanie kontaktu, poszukiwanie systemu wsparcia, ocena bezpieczeństwa (w tym ryzyka suicydalnego), współpraca z rodziną.
- System wsparcia w sytuacji kryzysu psychicznego.