Przejdź do treści
×
Zamknij
Używamy plików cookie zgodnie z zasadami określonymi w
regulaminie
. W każdej chwili możesz skasować lub zablokować cookies w Twojej przeglądarce.
Szukaj
Szkolenia
Motywowanie bez kija i marchewki
Wsparcie dziecka z objawami lękowymi
Przeciwko złości, złośliwości i prowokacjom ucznia
Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem dzieci i nastolatków? – metoda konstruktywnej konfrontacji
Przegląd zagrożeń dla emocji i psychiki współczesnego ucznia
Jak stworzyć w szkole bezpieczną przestrzeń emocjonalną?
Jak budować poczucie własnej wartości dziecka?
Depresja jest bolesna? Jak pomagać uczniom cierpiącym na zaburzenia nastroju
Nie taki rodzic straszny!
Za moich czasów dzieci były inne?
Po próbie samobójczej działania szkoły, poradni w sytuacji kryzysu suicydalnego w szkole
Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży
Oswoić stres, czyli sposoby radzenia sobie ze stresem zawodowym
Jak założyć nogę za głowę? O wyzwaniach w pracy nauczyciela.
Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u młodzieży - czy na pewno moda?
Szkolenia On-Line dla szkół
Dodatki
Trening oddechowy
O mnie
Kontakt
Jak budować poczucie własnej wartości dziecka?
Cele:
Uświadomienie roli pozytywnej samooceny uczniów w zapobieganiu zachowaniom niepożądanym, problemom emocjonalnym i psychicznym,
Poszerzenie wiedzy o tym, czym jest poczucie własnej wartości i jakie ma wymiary,
Wyczulenie na przejawy problemów z samooceną u dzieci i umiejętność ich rozpoznawania,
Uświadomienie pozytywnego i negatywnego wpływu samooceny nauczyciela na budowanie poczucia własnej wartości u jego podopiecznych,
Poznanie i przećwiczenie konkretnych sposobów wzmacniania samooceny dziecka.
Ramowy program:
Pozytywna samoocena, wiara we własne możliwości i zaufanie do siebie jako jeden z najważniejszych czynników protekcyjnych zachowań niepożądanych, problemów emocjonalnych i psychicznych u dzieci i nastolatków
Podstawowe wymiary samooceny: wysokości (wysoka – niska), realistyczności (adekwatna – nieadekwatna), pewności (stabilna – niestabilna)
Rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym i niestabilnym poczuciem własnej wartości
Kształtowanie się samooceny na przestrzeni życia
Poczucie wartości nauczyciela jako wzorzec dla budowania samooceny u uczniów
Dziewięć kategorii zachowań osoby z wysokim poczuciem własnej wartości, które najsilniej wzmacniają samoocenę u dzieci
Wychowywanie obok nauczania – codzienne, drobne zachowania nauczyciela wzmacniające samoocenę uczniów
Czas trwania:
4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne
...
Jesteś w:
Szkolenia
Jak budować poczucie własnej wartości dziecka?
Zdjęcie:
pixabay.com
/
CC0
×
Zamknij
Stronę utworzono:
2017-09-28 00:00:00
Treść przygotował(a):
Małgorzata Łuba
Wprowadził(a):
Marcin Giersz