Depresja jest bolesna? Jak pomagać uczniom cierpiącym na zaburzenia nastroju

Cele:

  • znajomość problematyki zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży,
  • umiejętność rozpoznawania objawów depresyjnych w zachowaniu ucznia,
  • umiejętność wykorzystania wybranych metod terapii depresji w pracy z uczniem,
  • umiejętność przygotowania i prowadzenia spotkań edukacyjnych o depresji dla uczniów i ich rodziców,
  • znajomość grup leków stosowanych w farmakoterapii depresji i wiedza o ich wpływie na funkcjonowanie ucznia.

Adresaci:

Psycholodzy, pedagodzy, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, terapeuci, pracownicy świetlic socjoterapeutycznych, osoby zainteresowane przedstawianą problematyką

Ramowy program:

  1. Rozpowszechnienie i ryzyko zaburzeń nastroju u dzieci i młodzieży
  2. Kryteria diagnostyczne depresji wg klasyfikacji ICD-10
  3. Ryzyko zachowań samobójczych oraz ich ocena u osoby z objawami depresyjnymi
  4. Edukowanie ucznia i jego rodziców na temat depresji
  5. Wybrane metody terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z osobą z depresją.
  6. Leki stosowane w terapii zaburzeń nastroju, ich charakterystyka, etapy leczenia
...