Przejdź do treści
×
Zamknij
Używamy plików cookie zgodnie z zasadami określonymi w
regulaminie
. W każdej chwili możesz skasować lub zablokować cookies w Twojej przeglądarce.
Szukaj
Szkolenia
Dobrostan psychiczny nauczyciela
Motywowanie bez kija i marchewki
Wsparcie dziecka z objawami lękowymi
Przeciwko złości, złośliwości i prowokacjom ucznia
Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem dzieci i nastolatków? – metoda konstruktywnej konfrontacji
Przegląd zagrożeń dla emocji i psychiki współczesnego ucznia
Jak stworzyć w szkole bezpieczną przestrzeń emocjonalną?
Jak budować poczucie własnej wartości dziecka?
Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży
Depresja jest bolesna? Jak pomagać uczniom cierpiącym na zaburzenia nastroju
Po próbie samobójczej działania szkoły, poradni w sytuacji kryzysu suicydalnego w szkole
Za moich czasów dzieci były inne?
Oswoić stres, czyli sposoby radzenia sobie ze stresem zawodowym
Jak założyć nogę za głowę? O wyzwaniach w pracy nauczyciela.
Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u młodzieży - czy na pewno moda?
Szkolenia On-Line dla szkół
Dodatki
Trening oddechowy
O mnie
Kontakt
Jak budować poczucie własnej wartości dziecka?
Cele:
Uświadomienie roli pozytywnej samooceny uczniów w zapobieganiu zachowaniom niepożądanym, problemom emocjonalnym i psychicznym,
Poszerzenie wiedzy o tym, czym jest poczucie własnej wartości i jakie ma wymiary,
Wyczulenie na przejawy problemów z samooceną u dzieci i umiejętność ich rozpoznawania,
Uświadomienie pozytywnego i negatywnego wpływu samooceny nauczyciela na budowanie poczucia własnej wartości u jego podopiecznych,
Poznanie i przećwiczenie konkretnych sposobów wzmacniania samooceny dziecka.
Ramowy program:
Pozytywna samoocena, wiara we własne możliwości i zaufanie do siebie jako jeden z najważniejszych czynników protekcyjnych zachowań niepożądanych, problemów emocjonalnych i psychicznych u dzieci i nastolatków
Podstawowe wymiary samooceny: wysokości (wysoka – niska), realistyczności (adekwatna – nieadekwatna), pewności (stabilna – niestabilna)
Rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym i niestabilnym poczuciem własnej wartości
Kształtowanie się samooceny na przestrzeni życia
Poczucie wartości nauczyciela jako wzorzec dla budowania samooceny u uczniów
Dziewięć kategorii zachowań osoby z wysokim poczuciem własnej wartości, które najsilniej wzmacniają samoocenę u dzieci
Wychowywanie obok nauczania – codzienne, drobne zachowania nauczyciela wzmacniające samoocenę uczniów
Czas trwania:
4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne
...
Jesteś w:
Szkolenia
Jak budować poczucie własnej wartości dziecka?
Zdjęcie:
pixabay.com
/
CC0
×
Zamknij
Stronę utworzono:
2017-09-28 00:00:00
Treść przygotował(a):
Małgorzata Łuba
Wprowadził(a):
Marcin Giersz