Cele:
rozumienie czym jest złość, agresja i zaburzenia zachowania,
umiejętność rozpoznawania różnych form agresji
umiejętność konstruktywnego reagowania na przejawy złości i agresji w zachowaniu ucznia,
znajomość procedur postępowania z wybuchami agresji impulsywnej,
Ramowy program:
- Złość, agresja, zaburzenia zachowania – charakterystyka zjawisk i sposoby radzenia sobie z nimi w kontakcie indywidaulnym z dzieckiem oraz poprzez interwencje w grupie szkolnej
- Prowokacje – wykorzystanie konstruktywnej konfrontacji oraz metod samouspokajania
- Procedury postępowania w sytuacji wystąpienia wybuchów agresji impulsywnej
- Omówienie modeli leczenia zaburzeń zachowania (zaburzeniń opozycyjno-buntowniczych, poważnych zaburzeń zachowania) opartych na programach poznawczo–behawioralnych
Czas trwania:
4-6 godzin dydaktycznych – nauczyciele, wychowawcy, rady pedagogiczne